23 Ιουλ 2013

20170723 2 φωτογραφίες μια μέρα μετά την πανσέληνο




στο μακρύ ταξίδι της αγάπης
συνάντησα την ομορφιά

αφήνω τη σκόνη του χρόνου
και το αλάτι της θάλασσας
να στραγγίσουν τη σκέψη μου

πως να ξεχωρίσω
τη ματαιοδοξία από τη γελιότητα..

από το παρατηρητήριο της γης
μια μέρα μετά την πανσέληνο

22 Ιουλ 2013

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΡΟΥΝΙΑΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

5/11   Στην τελευταία σκηνή της ταινίας Σεξ, Ψέματα και Βιντεοκασέτες, του Στήβεν Σόντεμπεργκ, εκείνος κάθεται στην αυλή, στο κεφαλόσκαλο της ξύλινης σκάλας της εισόδου, κάτω από το γκρίζο φως του συννεφιασμένου ουρανού· έρχεται η κοπέλα και σταματά πιο πέρα, κατεβαίνει απ' τ' αυτοκίνητο, διασχίζει τον κηπάκο και πάει και κάθεται πλάι του. Μείναν για λίγο έτσι αμίλητοι, κοιτώντας εμπρός τους, ώσπου αυτή σήκωσε το χέρι της και τον έπιασε από το μπράτσο. Σα να κούρνιασε αυτός μόλις ένιωσε το άγγιγμά της και σήκωσε το δικό του χέρι και ακούμπησε τα δάκτυλα που κρατούσαν το μπράτσο του. "Συννέφιασε", είπε, "μπορεί να βρέξει." "Ναι", είπε εκείνη, "μπορεί να βρέξει", και συνέχισαν να κοιτούν εμπρός τους χωρίς να πουν τίποτα άλλο, κι εκεί τέλειωσε η ταινία. Αυτό, φαντάζομαι, είναι η αγάπη: δυο άνθρωποι καθισμένοι πλάι-πλάι που λένε "θα βρέξει", κι η φωνή τους είναι μία.


το πρωτότυπο είναι πολυτονικό

από το βιβλίο 
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΡΟΥΝΙΑΣ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
εκδόσεις  ΤΟ ΡΟΔΑΚΙΟ

16 Ιουλ 2013

λίμνη γεμάτη με βότσαλα

τρομάζω με τις βεβαιότητες
με αυτούς που ξέρουν
με αυτούς που με υπεροψία ή καλοσύνη -το ίδιο είναι-
δηλώνουν τη γνώμη τους
δηλαδή την παρουσία τους 
ίσως 
μόνο έτσι αλλάζει ο κόσμος

κι όλα τα άλλα 
είναι μερικές στιγμές αδυναμίας
σε μια λίμνη γεμάτη βότσαλα

το καλοκαίρι έτσι κι αλλιώς εξαϋλώνει
τα όνειρα
μένει το αλάτι πάνω στις σκέψεις και στα πρόσωπα
κι έτσι σκουριάζουμε καμιά φορά
το χειμώνα

"θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία"

η γη είναι νησί




Κάθομαι στην άμμο
στην παραλία που γεννήθηκα 
απέναντι
μόλις που ξεχωρίζουν τα φώτα του γειτονικού νησιού
νύχτα χωρίς φεγγάρι 
προσπαθώ να διακρίνω το ήσυχο φως των δορυφόρων 
για να επιβεβαιώσω άλλη μια φορά 
ότι η γη είναι νησί
ένα μικρό νησί στο σύμπαν
Τα αστέρια πλημμυρίζουν με θραύσματα εικόνων και ήχων το μυαλό μου

5 Ιουλ 2013

20130705 1 φωτογραφία από τη βεράντα


20130704 6 φωτογραφίες από την οδό κολοκοτρώνη (μέρος ΙΙΙ)







20130704 7 φωτογραφίες από την οδό κολοκοτρώνη (μέρος ΙΙ)








20130703 2 φωτογραφίες με φως πίσω από την τέντα



20130703 εισαγωγικό εργαστήρι φυτοφαγικής διατροφής




και ωμοφαγικές συνταγές
έξω από το κατάστημα lacandona στο σύνταγμα

4 Ιουλ 2013

20130704 8 φωτογραφίες από το βιβλίο μικρές ιστορίες πατριδογνωσίας













μπορείτε να το βρείτε στο νέο βιβλιοπωλείο φωταγωγός
στοά κουρτάκη, κολοκοτρώνη 59β
καθώς και
στο βιβλιοπωλείο λεμόνι στο θησείο
στο εξαιρετικό κατάστημα lacandona ηπίτου 4, σύνταγμα
τις επόμενες μέρες στα βιβλιοπωλεία πολιτεία, πρωτοπορία
και στο φωτογραφικό κατάστημα γεραμάς
θα ακολουθήσουν και άλλα σημεία




20130701 μικρή ιστορία πατριδογνωσίας | αθήνα | στο βιβλιοπωλείο


η τζ μας είπε να μιλήσουμε με την μ ή με τον σ ή το ν, "καλύτερα όμως με τους άντρες" πρόσθεσε· κατεβήκαμε με τον γιάννη τα σκαλιά της εισόδου άλφα, στο τμήμα λογοτεχνίας. πολύς κόσμος στο μαγαζί, στο βάθος στο γραφείο ήταν η μ, μιλούσε στο τηλέφωνο, όταν τέλειωσε πλησιάσαμε, έμοιαζε απασχολημένη· "γεια σας, είμαστε νέες εκδόσεις, έχουμε αυτά τα δυο βιβλία, διαπραγματεύονται με νέο τρόπο τη φωτογραφία" νταν! είπαμε τη λάθος λέξη: "φωτογραφία; α τότε πρέπει να πάτε στην είσοδο γάμα και να μιλήσετε με τον π, εδώ έχουμε μόνο λογοτεχνία" και σταμάτησε να ασχολείτε μαζί μας· πηγαίνουμε στην είσοδο γάμα, ρωτούμε έναν πωλητή για τον π, "είναι πάνω στο τμήμα τέχνης" πηγαίνουμε πάνω, ήταν μια κοπέλα, ρωτούμε για τον π, μας απαντά ευγενικά "εδώ εργάζεται, αλλά εκτάκτως σήμερα είναι είναι στο τμήμα του υπογείου"· κατεβαίνουμε στο υπόγειο, ρωτούμε την κοπέλα στο ταμείο, τον ψάχνει, τον βρίσκει· του λέμε για τα βιβλία μας, μας εξηγεί την "οικονομική πολιτική" του βιβλιοπωλείου, και συμπληρώνει "το ένα που είναι μόνο φωτογραφίες θα το βάλουμε στο τμήμα τέχνης, το άλλο μάλλον θα πάει στην ταξιδιωτική λογοτεχνία στην είσοδο β· αλλά καλύτερα να μιλήσετε με τον β στο ισόγειο"· τον ευχαριστήσαμε και κατεβήκαμε στο ισόγειο, ρωτήσαμε για τον β, "αυτός είναι"· ο β όμως είναι πολύ απασχολημένος, υπογράφει κάτι χαρτιά, μιλάει στο κινητό αλλά και με κάποιο πελάτη· περιμένουμε· τελειώνει αλλά πηγαίνει αμέσως στο ταμείο και εξυπηρετεί άλλους πελάτες, περιμένουμε αλλά καταλαβαίνουμε ότι δεν έχει νόημα και φεύγουμε.

πήγαμε σε άλλα βιβλιοπωλεία και μετά από δύο ώρες επιστρέψαμε. ο β δεν ήταν στην είσοδο γ, δείξαμε τα βιβλία σε έναν πωλητή, του άρεσαν, "πρέπει όμως να τα δει και ο β", πάνω στην ώρα εμφανίζεται φουριόζος, "γεια σας, έχουμε αυτά τα βιβλία, μιλήσαμε με τον π, αλλά αυτό έχει και κείμενο, θα θέλαμε όμως να είναι μαζί" τα ξεφυλλίζει γρήγορα, "ξέρετε είναι πολύ ευαίσθητα, χωρίς εξώφυλλο, θα ταλαιπωρηθούν. είπατε για τα οικονομικά με τον π;" "ναι, μας είπε τόσο της εκατό" "όχι δεν είναι τόσο, είναι τόσο. αν συμφωνείτε, στείλτε δέκα από αυτό και πέντε από αυτό, με δελτίο αποστολής-τιμολόγιο σε ένα παραστατικό".