1 Φεβ 2015

20150130 ο άγιος χαράλαμπος


το μάθατε; θα λειτουργήσουν τον άγιο χαράλαμπο στο τσεσμέ.
ο μητροπολίτης από δω;
ο πατριάρχης! θα πάει πολύς κόσμος. εμένα ο πατέρας μου ήταν τσεσμελής. από κει ήταν η γιαγιά μου και τα αδέλφια της. μεγάλωσα στο βαρβάσι, εκεί είναι και η εικόνα, για να την σώσουν την έδωσαν σε έναν τούρκο γείτονα της εκκλησίας και όταν ησύχαζαν τα πράγματα θα πήγαιναν να την πάρουν. κάθε βράδυ ο άγιος χτυπούσε τον τούρκο και τούλεγε θέλω να με πας στους δικούς μου και τελικά ο άνθρωπος αυτός την έφερε στο βαρβάσι. πολύ τον είδαν τον άγιο και γω τον είδα, ήμουν μικρό κορίτσι. να αυτό θα σας πω και θα φύγω να σας αφήσω να φάτε. ήταν βράδυ και περνούσαμε με μια φίλη μου έξω από την εκκλησία γύρισα το πρόσωπο μου και είδα ένα γέροντα με μαύρα μακριά κελεμπία και μακριά γένια, τρόμαξα της είπα να στρίψουμε και να φύγουμε προς τα πάνω, προχωρήσαμε λίγο και μου λέει, τον είδες; της λέω είδες ότι είδα; αυτή δε φοβήθηκε μου λέει πάμε πίσω· πήγαμε και τον είδαμε να έρχεται προς το μέρος μας και σταμάτησε λίγα μέτρα μπροστά μας. το βάλαμε στα πόδια και κλειστήκαμε στο σπίτι. χτύπησε η πόρτα, "άνοιξε μου μωρή!" τρομάξαμε νομίζαμε οτι ήταν ο άγιος. μυαλό τώρα και μεις… λες και θα μας έκανε κακό ο άγιος. ήταν ο πατέρας της φίλης μου. του το διηγηθήκαμε, δε μας πίστευε.
.
μας είπε γρήγορα και με συστολή και άλλες ιστορίες· για μια εικόνα της παναγίας που σώθηκε από τη σφαγή της σμύρνης, για την αδελφή της γιαγιάς της που έγινε καλόγρια και ακόμη τη θυμούνται στον άγιο κωνσταντίνο, για κάποιον άλλο που είδε τον άγιο χαράλαμπο.
η γιαγιά μου στο τσεσμέ είχαν χωράφια και φτιάχναν και παστέλι, το συνέχισαν και εδώ και γι αυτό τους λέγαν παστελάδες. κρίμα όλα αυτά να μην έχουνε γραφτεί.
να σας αφήσω όμως να φάτε με την ησυχία σας. γειά σας, να είστε καλά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: